Fundaţia Meixner

Fundaţia Meixner a fost înființată în anul 1992 de către doamna Meixner Ildikó şi studenții acesteia. Este o organizaţie non-profit, cu calificare superioară de utilitate publică, având ca scop primordial propagarea şi dezvoltarea metodologiei Meixner.

Activitatea fundaţiei este structurată pe trei direcţii principale:

1. Susţine Centrul de Metodologie şi Terapie Meixner – unde au loc diagnosticarea şi terapia (prevenţie şi reeducare) copiilor cu tulburări de vorbire (disfazie), cu tulburări ale scris-cititului (dislexie, disgrafie) şi socotitului (discalculie).
2. Deservește o şcoală generală de 8 clase, unde sunt înregistrați 160 de elevi. În cadrul fiecărei clase sunt integrați un număr de până la 6 copii cu tulburări de învăţare (dislexie, disgrafie, discalculie), cărora le este aplicată metoda Meixner. Copiii cu astfel de probleme primesc terapie intensivă zilnică, pentru a-i ajuta să răspundă mult mai ușor cerințelor. Instituția are şi un profil de arte plastice şi muzică.
3. Organizează cursuri acreditate pentru cadrele didactice (profesori, logopezi, psihopedagogi, psihologi) din anul 1993, cu scopul de a forma cât mai mulţi specialişti în domeniul diagnosticării şi terapiei tulburărilor de învăţare prin metoda Meixner.

Specialiştii din cadrul fundaţiei au predat cursuri în cadrul mai multor instituții din România sau Republica Moldova, printre care amintim: Universitatea Babeş-Bolyai (Cluj), Universitatea Tibiscus (Timișoara), Asociația Română a Copiilor Dislexici (Târgu Mureș), Universitatea Sapienţia (Miercurea Ciuc) sau Universitatea de Stat din Chișinău. Experiența specialiștilor din cadrul fundației este confirmată de numărul mare de publicaţii, cărţi și culegeri de exerciţii pe care aceștia le-au elaborat, folosite și recomandate atât în Ungaria cât și în alte țări.

Despre Dr. MEIXNER Ildikó (1928-2000)

Dr. Meixner a fost una din cele mai mari personalităţi din domeniul defectologiei, pedagogiei şi psihologiei din Ungaria, ce a pus totodată bazele pedagogiei moderne. A fost pionier al diagnosticării şi terapiei tulburărilor de vorbire şi a tulburărilor de învăţare. Teoria pe care a dezvoltat-o este o teorie psiho-lingvistică, ce explică tulburările de vorbire şi tulburările de învăţare prin anomalii care apar în procesul dezvoltării limbajului.

A reuşit să combine încă de la început cercetarea teoretică și practica pedagogică. În decursul celor 50 de ani de activitate a creat şi a dezvoltat o metodă specifică în pedagogie pentru învăţarea scris-cititului, ortografiei şi dezvoltării vorbirii. Principiile de bază ale pedagogiei meixneriene sunt compatibile cu rezultatele celor mai moderne cercetări. Acest tip de pedagogie duce la o dezvoltare a deprinderilor necesare însuşirii scris-cititului prin exerciţii interesante, variate, inteligente, copiii reușind astfel să deprindă cunoştinţe jucându-se, prin activităţi multiple. Fundaţia Meixner, ce poartă numele fondatoarei sale, are ca scop aplicarea şi dezvoltarea acestor metode.